Acum cinci ani, Asociatia Green Revolution a lansat programul de bike-sharing I’Velo, un proiect menit sa atraga oamenii sa redescopere bicicleta, cu ajutorul unor centre plasate in apropierea unor parcuri din Bucuresti. Proiectul s-a extins apoi in mai multe orase din tara si in prezent numara un milion de utilizatori.
Asociatia isi doreste sa mearga acum un pas mai departe, asa ca isi propune ca in acest an sa infiinteze patru statii de bike-sharing care functioneaza pe baza unui sistem automatizat. Cele patru statii vor fi plasate in Bucuresti, in zona Pietei Victoriei.
In functie de cum decurg lucrurile, Green Revolution va extinde si acest proiect. „Noi incercam sa facem lucrurile sa existe, pas cu pas”, spune Corneliu Belciug. El crede ca e important ca orice proiect sa fie implementat incet si cu grija, ca sa nu repete greseli pe care le-a vazut, spre exemplu, in Paris. Acolo, autoritatile au investit foarte multi bani si au extins aceste sisteme la nivelul intregului oras. Acum, din cauza ca nu a functionat foarte bine, restrang proiectul la doar anumite zone. Resursele sunt limitate si trebuie gestionate inteligent.
Dar Corneliu crede ca e nevoie si de un cadru legislativ dedicat biciclistilor. „Avem nevoie de un pic mai mult decat de o bicicleta si de o dorinta de a merge cu bicicleta. E necesara si o reglementare a relatiei dintre biciclisti si ceilalti participanti la trafic, fie ei pietoni sau soferi”, spune el. Pana a acum a avut multe discutii cu diverse autoritati, dar fara succes. „N-am renuntat la idee, o sa mergem mai departe cu ea”, mai spune el.
Declaratiile au fost facute in cadrul ElementAIR, prima conferinta din seria Conferintelor Green Report, dedicate calitatii aerului.